כיצד לבחור מעצבת פנים ואיך עובדים איתה?
צפו בשאלות נפוצות שיכולות לעזור לכם להימנע מטעויות יקרות בתכנון ועיצוב הבית.
1. מה התפקיד של מעצבת פנים ואיך היא יכולה לעזור לי?
מעצבת פנים מתכננת ומעצבת חללים פנימיים, תוך התחשבות בפונקציונליות, אסתטיקה והצרכים האישיים של הלקוח. היא יכולה לעזור לכם להגדיר את הסגנון הרצוי, לתכנן את חלוקת החלל בהתאם לצרכים שלכם, לבחור מוצרים מעוצבים לבית, צבעים ורהיטים, וליצור חלל שמתאים לצרכים ולתקציב שלכם. היא גם אחראית לליווי הפרויקט מול בעלי מקצוע וספקים. תפקיד מאוד חשוב של המעצבת הוא להוות יועצת ושותפה מקצועית ואישית שלכם בכל ההתלבטויות לגבי תכנון ועיצוב הבית לכל אורך הפרויקט, ולפעמים גם בתחומי בניה שלא קשורים לעיצוב.
2. מתי כדאי לי לפנות למעצבת פנים?
מומלץ לפנות למעצבת פנים בשלבים מוקדמים ככל האפשר של הפרויקט – בין אם מדובר בשיפוץ, בנייה חדשה או אפילו סטיילינג של החלל הקיים. ככל שתערבו אותה מוקדם יותר, כך תוכלו למנוע טעויות יקרות ולתכנן בצורה אופטימלית.
3. איך נקבע מחיר עבודת המעצבת?
תמחור עבודת מעצבת פנים יכול להשתנות בהתאם להיקף הפרויקט וניסיונה של המעצבת. בפרויקטים קטנים של מספר ימי עבודה אני מתמחרת בד"כ לפי ימי עבודה בפועל. בפרויקט מלא המחיר נקבע כמחיר קבוע לכל הפרויקט בהתאם למורכבותו וגודלו.
4. האם יש לכם סגנון עיצובי מועדף, או שאתם מתאימים את עצמכם ללקוח?
רוב המעצבות המקצועיות מתאימות את עצמן לרצונות ולסגנון של הלקוח. עם זאת, לכל מעצבת ישנה העדפה לסגנונות מסוימים. בסטודיו שלי נצבר ניסיון במאות בתים ובמגוון רחב של סגנונות דבר שמאפשר לנו לבצע התאמה מאוד מדויקת לטעמם של הלקוחות.
הסגנונות המועדפים עלי הם סגנון מודרני, סגנון כפרי קל וסגנון קלאסי.
5. כמה זמן נמשך תהליך העבודה עם מעצבת פנים?
משך התהליך משתנה מאוד ותלוי בגודל הפרויקט, מורכבותו, קצב קבלת ההחלטות של הלקוח וזמינות בעלי המקצוע והספקים. אני מלווה את הלקוחות החל מהפגישה הראשונה ועד לסיום הפרויקט והכניסה לבית. לפיכך פרויקט קטן יכול להימשך מספר שבועות, בעוד שפרויקט גדול ומקיף יכול להימשך חודשים רבים וכמובן שעיצוב דירת קבלן יכול להימשך 3 שנים ויותר.
6. האם אני חייב להישאר מעורב בכל שלבי התכנון והביצוע?
מידת המעורבות של הלקוח נקבעת לפי העדפותיו. ישנם לקוחות שמעדיפים להיות מעורבים באופן הדוק בכל פרט, ואחרים שמעדיפים להאציל סמכויות ולסמוך על המעצבת. חשוב לדון בציפיות האלה בתחילת הדרך.
7. האם אתם עובדים עם תקציב מוגדר?
בהחלט. הגדרת תקציב היא אחד השלבים החשובים ביותר. בשלב מוקדם יחסית של הפרויקט אנחנו מבצעים 2 כתבי כמויות, אחד עבור הלקוח ואחד עבור הקבלן. כתבי הכמויות שלנו מאוד מקצועיים ומדויקים ומאפשרים ללקוח וודאות גבוהה לגבי התקציב.
8. האם אתם מלווים את הפרויקט עד למסירה?
בהחלט. ליווי הפרויקט מהווה חלק בלתי נפרד משירותי הסטודיו שלי. זה כולל פיקוח עליון בשטח, תיאום מול בעלי מקצוע וספקים, ופתרון בעיות שצצות במהלך הביצוע, עד לסיום הפרויקט לשביעות רצון הלקוח. עם זאת חובה לציין ששירותי הליווי של המעצבת אינם מחליפים תפקיד של מנהל עבודה או מפקח בנייה.
9. האם יש לכם המלצות מלקוחות קודמים או תיק עבודות שאוכל לראות?
בהחלט. בסטודיו שלי נצבר ניסיון מקצועי של מאות פרויקטים בכל רחבי הארץ ואשמח להציג תיק עבודות מרשים ורלוונטי לפרויקט שלכם, ולספק המלצות מלקוחות קודמים.
10. האם את מציעה פגישת ייעוץ ראשונית, ואם כן מה העלות שלה?
כן, אני מציעה פגישת ייעוץ ראשונית ללא תשלום, שהיא גם ללא התחייבות. בפגישה זו שנמשכת כשעה ניפגש במשרדי, נכיר לעומק את הצרכים שלכם, הרצונות והחלומות שלכם, ונדון באפשרויות התכנון והעיצוב הקיימות. תקבלו ממני פרטים לגבי אופן העבודה ותוכלו להתרשם מתיק העבודות שלי. נגבש רעיונות ראשוניים, כיווני חשיבה מקצועיים ובסיום תקבלו הצעת מחיר לביצוע הפרויקט כולו.
11. מהו תהליך העבודה מולכם, שלב אחר שלב?
בשלב הראשון אנחנו מקיימים פגישת היכרות להבין את ההעדפות והצרכים האישיים שלכם. לאחר מכן אנחנו מקבלים תוכניות של המצב הקיים ובונים מספר אלטרנטיבות בהתאם לצרכים שלכם והניסון שלנו. בשלב זה מתבצע דיאלוג בינינו עד להגעה לתוכנית הסופית והמועדפת. לאחר מכן מתבצעים מספר שלבים במקביל שכולם מובילים לתחילת השיפוץ - בחירת חומרים קבועים (ריצוף, מטבח, ברזים, תאורה, פרקטים וכד') הכנת כתב כמויות, הכנת תוכניות מפורטות לכל תחום בנפרד (בינוי, חשמל, אינסטלציה ריצוף וכד') ובחירת ספקים. בשלב הבא מתחילה עבודת השיפוץ עצמו כאשר אנחנו בקשר קבוע עם כל בעלי המקצוע והספקים השונים עד לסיום השיפוץ. במקביל לעבודות השיפוץ אנו מתחילים לבחור את המוצרים המשלימים (וילונות, ריהוט, אקססוריז וכד')
12. האם אתם עובדים עם בעלי מקצוע וספקים קבועים? האם אני מחויב לעבוד איתם?
לרוב המעצבות יש רשימת בעלי מקצוע וספקים (קבלנים, נגרים, חשמלאים, חנויות רהיטים וכד') שהן רגילות לעבוד איתם וסומכות עליהם. אתם לא חייבים לעבוד עם הספקים של המעצבת. אם אתם מכירים ספקים טובים אתם יכולים להביא אותם. יחד עם זאת, לרוב, עבודה עם ספקים מוכרים למעצבת יכולה לייעל את התהליך ולהוזיל עלויות.
13. כיצד מתבצע הפיקוח על העבודה בשטח? באיזו תדירות תגיעו לאתר?
הפיקוח על הביצוע בשטח הוא חלק קריטי בתהליך. אנחנו מגיעים לאתר הבניה ככל שנדרש ועל פי הצורך. יחד עם זאת ככל שהטכנולוגיה מתקדמת יש לנו אמצעים נוספים להיות בקשר עם בעלי המקצוע כגון שיחות וידאו, ווטסאפ, העברת תמונות וכד'. כאמור, עבודת המעצבת אינה מחליפה תפקיד של מנהל עבודה או מפקח בניה.
14. מהם התשלומים הנוספים הצפויים מעבר לשכר הטרחה של המעצבת?
בנוסף לשכר הטרחה של המעצבת, ישנם תשלומים רבים נוספים כמו עלות החומרים, רכישת רהיטים, גופי תאורה, אביזרים, עבודות קבלן, אינסטלציה, חשמל ועוד. אנחנו בונים כתב כמויות מקצועי ומפורט שנותן לכם אומדן עלויות ברמת דיוק גבוהה דבר שמאפשר לכם לתכנן את התקציב הכולל ברמת וודאות די גבוהה.
15. האם אתם מספקים הדמיות תלת-ממדיות או סקיצות מפורטות?
בהחלט. הסטודיו שלי מתמחה בהכנת הדמיות פוטו ראליסטיות ברמה גבוהה. הדמיות וסקיצות הן תוצרים חשובים ביותר המאפשרים להמחיש לכם את התוצר הסופי לפני תחילת העבודה ולמנוע אי הבנות. ההדמיות המבוצעות בסטודיו שלי הן מדויקות ומפורטות מאוד עד שלעיתים אין הבדל משמעותי בין ההדמיה לבין הצילום של הדירה בסיום העבודה.
16. מה קורה במקרה של שינויים או בקשות נוספות במהלך הפרויקט?
פרויקטים הם דינמיים ושינויים יכולים לקרות. כל זמן שהשינויים אינם מהותיים הם כלולים במחיר שנקבע מראש. לעיתים רחוקות עשוי להיות מקרה שהלקוחות נדרשים לבצע שינוי מהותי שדורש לתקן את כל התוכניות, מקרים אלה מתומחרים בנפרד.
17. כיצד מתבצעת התקשורת בינינו לבין המעצבת במהלך הפרויקט?
תקשורת יעילה היא המפתח להצלחת הפרויקט. אנו עובדים במגוון של ערוצים עם הלקוחות (טלפון, מייל, ווטסאפ) ונמצאים בקשר מהיר וזמני תגובה קצרים עם הלקוחות והספקים שלנו וכמובן פגישות פיזיות באתר הבניה או במשרד.