תערוכת עיצוב מילאנו 2015


תערוכת עיצוב מילאנו 2015

חמישה ימים מרתקים ועמוסים בחוויות ותמונות מדהימות היו לי בשבוע העיצוב במילאנו ואני רוצה לשתף אתכם בהם. התחלתי בביקור בתערוכה המרכזית הקרויה: " "Salone Del Mobile הנערכת ב- "FIERA" של מילאנו. 

בתערוכה היו כ- 2,000 ביתנים עצומים בגודלם, שבהם הוצגו ריהוט בעיצוב ובסגנון מודרני, וריהוט המאופיין בסגנון קלסי. גופי תאורה מדהימים הן לתאורת פנים והן לתאורת חוץ, לרבות תאורה תעשייתית, פונקציונליות, דקורטיבית וטכנולוגית ביתנים לריהוט משרדי ולחללי עבודה. כולם דגמי 2015. נחמד לראות שבתערוכה המציגים הם לאו דווקא איטלקיים אלא ממדינות רבות ומגוונות. אך מדהים יותר הוא לראות אלפי האדריכלים והמעצבים נוהרים אל התערוכה ובכל רחובותיה של מילאנו. אין לתאר את הכמות הרבה של האדריכלים שמגיעים לשבוע העיצוב במילאנו – מכל העולם, זו חוויה בפני עצמה.

בשבוע העיצוב במילאנו כל העיר "חיה ונושמת עיצוב" כך שבכל האזורים השונים ובחצרות פנימיות ניתן למצוא חנויות בוטיק הפתוחות לקהל האדריכלים והמשדרות "עיצוב". באזור Tortona"" הייתה חוויה בלתי נשכחת בחנויות ובמיצגים כמו MOOOI" ההולנדית שהציגה שטיחים מודפסים, ריהוט חדשני וגופי תאורה מדהימים. כמו כן הוצגו העתקים מוקטנים של יצירות המופת של לה-קורבוזייה, בעקבות 50  שנה למותו של לה קורבוזייה, מחשובי האדריכלים במאה ה-20

חוויה אחרת באזור Porta Venezia"" - "אבן קיסר" הישראלית תופסת את הארמון "פלאצו סרבלוני" כדי לחשוף את משטחי הקוורץ שלה, ועושה זאת באמצעות שלל עציצים ונדנדות שעיצב פיליפ מלואה.