מתכננים לרכוש דירת קבלן?


עיצוב דירת קבלן הנו תהליך ארוך הנמשך מיום חתימת החוזה ועד לכניסה לדירה ואף לאחריו, בדרך כלל זהו תהליך שנמשך כשנתיים ויותר, כלומר מדובר בתהליך ארוך מאוד. לקוחות הרוכשים דירה מקבלן מעוניינים בדירה מעוצבת ודירה המותאמת באופן מדויק להם. מסיבה זו מרבית מרוכשי דירות הקבלן פונים לקבל את שירותיה של מעצבת הפנים. הלקוחות מעוניינים שהדירה תהיה מתוכננת ומותאמת להם! לצרכים שלהם!  בדר"כ הלקוחות  שרוכשים דירה לא מוצאים דירה התפורה בדיוק למידותיהם ולציפיות שלהם. לרוב יש לפחות דבר אחד שהם לא שלמים איתו בדירה, ולעיתים יש מספר דברים בדירה שמחייבים שינוי. לעיתים מיקום הדירה אידאלי אך תכנון הדירה לא מושלם לצורכי הלקוחות. לעיתים המרפסת גדולה ולשביעות רצונם של הלקוחות אך המטבח קטן ולא מתוכנן כפי שהם חולמים ומצפים שיהיה להם בדירה החדשה. לעיתים המטבח גדול ומספק אך חדר הרחצה של ההורים קטן ולא עונה על דרישותיהם של הלקוחות. לעיתים חדרי השינה קטנים מידי לטעמם. לעיתים הם דווקא גדולים מידי בשבילם. כל לקוח והשינויים הנדרשים עבורו.

מסיבות אלה בפרויקט מסוג זה נדרש ליווי של מעצבת פנים בתור יועצת לכל אורך התהליך ובכל שלבי התכנון והבנייה. כולל תכנון חלל פנימי פונקציונלי המותאם אישית לצורכי הלקוחות. עיצוב יצירתי וייחודי של הדירה בחירות והתאמות של המטבח, החיפויים, הריצוף, התאורה, הריהוט, הצבעים ועוד.

הקבלן מעמיד בפני הלקוחות לוח זמנים מאוד נוקשה לכל שלב, אם זה לוח הזמנים להגשת שינויים לתכניות ואם זה מגבלות בהגעה לאתר הבניה וביצוע ביקורות.

הקבלן מחייב את הלקוחות לעבוד מול מחלקת שינויי דיירים מטעמו שתפקידם לאשר כל שינוי ולתמחר אותו.


גמישות הקבלן

כאשר אתם מעוניינים לעצב בית או דירה חדשים עליכם להתייחס לכך עוד לפני החתימה עם הקבלן, שכן קבלנים רבים אינם מאפשרים או מקשים על לקוחות לבצע שינויים שחורגים מסטנדרט הבנייה. הסיבה לכך היא הרצון של הקבלן לסיים במהירות את הבנייה בסטנדרט אחיד ועם תוכניות אחידות. שינויים מהסטנדרט דורשים מהקבלן יותר תיאום ופיקוח.
על כן כאשר הנכם רוכשים בית חדש ומעוניינים לעצב את הבית בשונה מהסטנדרט אנו ממליצים שתבדקו את גמישות הקבלן לבצע שינויים ובמידת הצורך הכניסו סעיפים בהסכם שמבטיחים את יכולתכם לבצע שינויים.

תפקיד המעצבת בעיצוב דירת קבלן

כאמור, בדירות קבלן הלקוח אמור להתנהל מול מחלקת שינויי דיירים שתפקידם להוות הצינור המקשר בין הלקוח לבין מנהל העבודה בדירתם. הם מציבים זמנים לקבלת תכניות מהמעצבת בעת בקשת שינויים מהסטנדרט.  מעצבת פנים לא רק מכינה סט תכניות עבודה לדירה, אלא גם עומדת בקשר מקצועי רציף בין הלקוחות לבין מחלקת שינויי דיירים. המעצבת מלווה את לקוחותיה לאורך כל שלב הבנייה, המעצבת מגיעה לדירה לעיתים תכופות ותתרשם מעבודת הבנייה.
קבלנים מוכרים דירות סטנדרטיות הן מבחינת עיצוב הדירה, הן מבחינת בחירת חומרי הגלם שנבחרים לדירה, כמו הריצוף, הברזים. מעצבת פנים תדאג לבצע בחירות נכונות מהמבחר שמציע הקבלן, והמתאימות ללקוחותיה מבחינת טעמם והסגנון העיצובי בו הם בחרו או לחלופין לשדרג את המוצרים. מעצבת פנים מלווה את הלקוחות בחנויות השונות ומסייעת בבחירות של מטבח, של אריחים לריצוף וחיפוי, בבחירת ברזים הכל מהמבחר המוצע בחנויות השונות שהקבלן מפנה אליהם.
המעצבת תלווה את הלקוח בבחירות של גופי תאורה, בבחירת רהיטים, בהכנת פרטי נגרות, ובבחירת אקססוריז ופרטי עיצוב לבית. מעצבת מקצועית תדע להתאים את מבנה הדירה ועיצוב הדירה באופן מלא לכל לקוח בהתאם לדרישותיו.
מעצבת טובה תדאג לנוחיות מרבית, לתנועה חופשית בדירה והתאמה של הדירה לגיל המשתמשים בה.
הסטטוס של הלקוחות משפיע על הצרכים השונים שלהם, גם אורח החיים השונה של הלקוחות משפיע על העדפותיהם השונות מהדירה, למשל אורח חיים דתי אינו זהה לאורח חיים של חילונים, לזוג דתי נדרשים שינויים והתאמות במערכות החשמל: תכנון והתאמות לשעון שבת, ונדרשות נקודות חשמל רבות בהתאמה לאורח החיים הדתי. תכנון המטבח למשל צריך להיות שונה ממטבח סטנדרטי של משפחה חילונית, הכיור צריך להיות כפול ולרוב המטבח צריך להיות גדול יותר בשל הפרדת כלים (חלבי/בשרי).

מעצבת פנים מטעם הקבלן

ישנם קבלנים שמציעים שירות של מעצבת פנים ללקוחות שרוכשים דירה אצלם בפרויקט. לכאורה מדובר בהטבה במסגרת קידם מכירות, אבל בפועל קיימת בעיה רצינית בעניין זה. הסיבה לכך היא שבמהלך העבודה מתקיימים קונפליקטים בין הלקוחות לבין הקבלן במספר תחומים עיקריים: לוחות זמנים למסירת הדירה, עלויות ביצוע שינויים בדירה וביקורת הדירה לפני מסירה. בכל התחומים האלה המעצבת אמורה להיות בצד של הלקוחות ולתת להם עזרה וייעוץ מקצועיים. מעצבת מטעם הקבלן באופן טבעי נמצאת בניגוד אינטרסים במקרים אלה והנאמנות שלה נחלקת בין הלקוחות לבין הקבלן שמספק לה לקוחות. על כן אנו ממש ממליצים שלא להיעזר במעצבת פנים מטעם הקבלן, אלא להיעזר בשירותיה של מעצבת פנים עצמאית, מקצועית ובלתי תלויה.


עיצוב דירה מקבלן