בין אם חלל המטבח קטן או גדול, המטבח הינו אחד המוקדים המרכזיים של הבית ויש להתייחס לתכנון שלו בהתאם לכך.
אז לפני שתתחילו בתכנון המטבח יש לשאול את עצמכם מספר שאלות:

האם אתם מבשלים לעיתים קרובות והמטבח הוא איזור מרכזי בבית שלכם?
יש לקחת בחשבון את מיקומו של המטבח. המטבח צריך להיות מקושר לשאר המרחבים הציבוריים של הבית. למעשה לפני מספר עשורים המטבח היה מבודד וסגור ולעתים קרובות קטן. כיום, אנשים רוצים מטבח אשר משלב בתוכו גם סביבה לבישול, גם מקום מזדמן לאכול וגם במקרים רבים מקום לעבוד בו, להכין בו שעורי בית עם הילדים, בקיצור: "מטבח שניתן לחיות בו".

 

 כמה אחסון אתם צריכים במטבח שלכם?

יש לתכנן במטבח ארון מזווה גבוה אחד לפחות עם מדפים נשלפים. מדפים נשלפים מאוד פרקטיים ומאפשרים לנצל היטב את כל עומק הארון. אם יש מקום ליותר ממזווה אחד– מה טוב. במזווה ניתן לשים את כל הפרודוקטים.

מומלץ לתכנן את חלוקת היחידות כך שיהיו מגירות רחבות (80 - 90 ס"מ ומעלה), גם אם זה בא בחשבון על פני מספר מגירות קטן יותר. במגירות רחבות קיימות יותר אופציות אחסון מאשר במגירות קטנות וצרות.

בחלל המטבח יש לתכנן ארונות עליונים רק במידה וקיים צורך באחסון נוסף, במידה וקיימים מספיק ארונות אחסון רצוי לוותר על הארונות העליונים. זאת על מנת לשמור על מראה נקי ובכדי לא להעמיס על תחושת המרחב במטבח.

 

כמה משטח עבודה הייתם רוצים? האם אתם אוהבים אי?

לאי במטבח יתרונות רבים. מעבר לזה שהוא מאפשר עוד משטח עבודה ומקומות אחסון נוספים, ניתן לשלב בו גם מקומות ישיבה וכך נהפך המטבח לאזור התכנסות לכל המשפחה, שבו אוכלים ארוחות קלות.
במרבית המקרים האי מאפשר לבשל ולעבוד עם הפנים אל חלל הבית ובכך מרגישים חלק מהמתרחש בבית תוך כדי בישול ועשייה במטבח.

 

האם אתם נוהגים לבשל ביחד?

יש לדאוג לשמירה של מעברים נוחים ורחבים במטבח על מנת שיהיה נוח ולא צפוף לשהות של מספר אנשים זו זמנית. יחד עם זאת, יש לוודא שהמעברים לא יהיו רחבים מדי ושיהיה יחס נכון בין מרחק האי למשטח הכיור, על מנת לאפשר עבודה נוחה שמשלבת בין המשטחים.

 

אילו מכשירים חשמליים אתם רוצים שיהיה במטבח?

לגודל המכשירים החשמליים ולמיקומם במטבח יש חשיבות. 
למשל, מומלץ שתנור יהיה בסמוך למשטח עבודה, על מנת שיהיה נוח להכניס ולהוציא ממנו את מגשי האפייה. 
מיקום המדיח ביחס לכיור המטבח חשוב גם הוא. חשבו לאיזה צד נוח לכם להוציא את הכלים- לימין? לשמאל? מקמו את המדיח בהתאם לכך. מומלץ לקנות מטבח מחברות המטבחים הגדולות שעובדות ומייצרות מטבחים על פי התקן. כך תוכלו להבטיח לעצמכם אמינות, שירות ואחריות לאורך שנים.